En tiedä miksi tuon tuohon otsikoksi laitoin..varmaan, koska se on .. tätä päivää. Blaah. Mielialat on maassa ja tasan osittain pms:n syytä. Pimeys väsyttää ja mä haaveilen sohvan nurkassa vauvasta. Ja tunnen itseni ihan tosi tyhmäksi.

Mä niin nään, miten me vuoden päästä edelleen soudetaan tässä suossa... mä melkein kuulen Lapsettomuus mörön hengityksen mun niskassa.. Mielessäni mietin, että miksi kohtalon on oltava niin *********************** otus, että se antoi mulle sen toivon, että voisin sittenkin saada lapsen ja otti sen pois samantien?? Hirveää tuntea olevansa niin vajaa ja kyvytön.. Vanhat menneisyyden haavat aukeilee ja muistan sen inhottavan tunteen paremmin kuin hyvin. Ne lukemattomat negatestit ja itkut.. blaah.

Mieliala on todellakin maassa tän asian suhteen. Vaikka mä yksi ilta kysyin kauhuissani avokilta, että mitä jos mä en sitten haluakaan vauvaa, jos oon raskaana, että jos mua alkaa kauhistuttamaan se, ettei musta tulis hyvää äitiä kuitenkaan? Avokki vastasi, että sitten mä en ole valmis äidiksi. Mä kauhistelin tuotakin vastausta, koska musta se ei ole noin mustavalkoista. Ja kaikkihan alkoi erään nimeämättömän foorumin viestietjusta.. Luin sieltä, miten joku oli alkanut tuntemaan tälläisiä tunteita.. Mutta mä en pysty allekirjoittamaan, etten olisi valmis äidiksi. Olen ollut sitä vuosikausia. Toki, se muuttaa elämää, ja asenteita ja parisuhdettakin.. miksei sen edessä saisi siis tuntea pelkoa? Nyt siis minusta tuntuu, ettei mulla ole oikeutta pelkoihini.. argh. Vuoristorataa... up n down... here we go.. lift your hands up in the air!!

 

Huoh. No, tuskin siis olen raskaana.. Mahdollisen vauvan tuleva kummisetä oli eilen ihastuksissaan kun tilasin netistä raskaustestejä ja samalla foolihappoa: ne ovat loppumassa muutenkin, joten samakai se on.. mulla on lääkitys, joka vaatii foolihappolisän jokatapauksessa.. ja kun tässä suunnitellaan vauvaa, niin.. kai se on ihan tervettä ajatella sitä tärkeänä lisänä... Tilasin samantien viisi.. on sitten loppu ja alkuvuodelle tikut valmiina, jos tarvetta tulee... Olenko ihan säälittävä?? 

 

Elimistölle kuuluu ihan ookoota noin muutoin... kesäisestä ihme taudistani olen toipunut semi ok.. hemoglobiini oli joko 123 tai 132.. B12 vitamiinit alhaiset, mutta viitearvoissa (piikitys niiden suhteen kuitenkin jatkuu edelleen...) ja aliravitsemustila on kohentunut alle 60 -> 220 (viitearvot 170-350). Syynä pääasiassa moisiin muutoksiin on se, että syön.. pitänee jatkaa samaa linjaa... Eilen sanoin tosin kaverille, että syön kahden edestä - ainakin. Puputipututi.. ja voi itku mikä koukku mulla on toffeetäyttesiin konvehteihin!! Nyt ne loppui, ja uusia ei osteta. Argh. Onneksi mulla on myös terveellinen koukku päällä: ruisleipää, jonka päällä on ingmariinia, tiettyä kermajuustoa ja tomaattia - paljon tomaattia. Noms. Seuraavaksi pitäisi kai alkaa miettimään, että miten tässä alkaisi liikkumaan enemmän... pitäs edes saada itsensä kävelylle ulos.. nyt kaikki liikkuminen koostuu hyötyliikunnasta.. Hyi minua.

 

Ja mitä tulee pms kroppa oireisiin... tissit. Tissit mainittu. Ne on kipeet ja niitä pistelee. RÄYH! Ja alavatsassa v****maiset kipristelyt ja tuntemukset jatkuu.. Normisettii, normisettii siis... 

 

No, ens viikolla jollei aukee Niagaran putoukset, harkitsen testivetoa niillä uusilla, ehkä jo silloin saapuneilla, testeillä....