Masulla on jokin Kasvan öisin salaa - kausi. Parina aamuna olen herättyäni peilin ohi kävellessä joutunut kääntymään takaisin peilaamaan itseäni. Maha on iso. Niin sanoi eilen myös kaveri. Eikä edes pahalla, totuutena. Eteenpäin kallistunut kohtu on tälläinen.. lisäksi olen toki levinnyt sivulle. :D

Tänään alkoi uusi viikkokin, ja pakko tunnustaa. Ilman puhelimen appsia mä en ihan pysyis kärryillä koko ajan... 23+0 siis kasassa tänään. Ja masuasukki elää enemmän ja enemmän rytmissä - ja liikkeet ovat alkaneet tuntua eritavalla. Likkö bebe kääntynyt jotenkin uuteen asentoonkin, kun tuntuu, että hän seisoo mun alavatsan päällä :D 

Eilen olin jouluostoksilla, melkein 6 tunnin sessio vei voimat ihan totaalisesti ja yöllä särki lonkat.. onneksi meni ohi, samoin kuin heti pidemmästä seisomisesta aktivoitunut issias kipu. Öisin muutenkin alkaa olemaan tukalampaa kasvavassa määrin: en oikein osaa nukkua kyljelleni ja vatsalleen ei voi ja selällään ollessa lähtee vasemmasta jalasta tunto: issiashermo vissiin jää puristuksiin ikävästi. 

Mutta kaikesta huolimatta, kahvinkin edelleen oksettaessa, mä olen alkanut pikkuhiljaa nauttimaan tästä olomuodostani ja olostani. Nauttimaan siitä, että olen raskaana. Uskallan nauttia, siitä lie kyse loppujen lopuksi. Masu on iso, mutta samalla jotenkin todella kaunis! Ja vaikka näytän nuutuneelle ja juuriasvukin on kymmensenttinen, kasvot kuivat ja näppyläiset... nilkatkin turpoaa helpolla ja mitähän vielä.. niin silti: välillä musta tuntuu, että mä näytän jopa jollain tasolla sanan Kaunis ilmentymälle. Ehkä raskaus pukee mua ja mun muutenkin uhkea olomuotoa. :) Mene ja tiedä.

Vauvalle on tullut ostettua kaikenlaista lähiaikoina.. odotan, että saadaan tuo huone kuntoon, niin saan kuvattua sen ja muutenkin tuota tavaraa... Menen joka päivä vauvan huoneeseen monta kertaa ja hypistelen siellä milloin mitäkin.. Joskus vain istun ja ihmettelen.. katselen ja mietin, millaista elämää siinä huoneessa onkaan puolen vuoden päästä...? En osaa kuvitella, ja silti yritän.. Ja odotan.. päivä päivältä enemmän :)

Tälläisen lampun tilaamme vauvalle, ihastuin hirmuisesti, kun näin ekan kerran ja en ole löytänyt mitään, minkä mieluummin ottaisin :)

Once Upon a Time -kattovalaisin


Mutta tälläisiä tänne.. Joulu on ihan pian täällä, eikä me ihan vieläkään tiedetä, mitä me silloin tehdään.. itse olen alkanut kallistumaan sen puolelle, että haluaisin kotikaupunkiini äidin luo käymään. Houkuttaa ajatus takkatulen loimusta ja joulusaunasta....